Recherche

The Future of Flex

The revival of the flexible office sector and its new role in serving the post-pandemic workforce.

07 décembre 2021
Contributors:
  • Scott Homa
  • Alex Colpaert
  • Christopher Clausen
  • Jacob Rowden
  • Lee Fong

After a period of unprecedented disruption in demand for office space, many tenants are emerging from the pandemic with the realization that in times of uncertainty, flexibility is the greatest amenity. Demand for flexibility in lease terms is rising. Tenants are increasingly requesting expansion, contraction and termination options in leases and are favoring short-duration commitments as they await greater clarity in business conditions and workplace strategies. 

As the pandemic forces employers to make difficult decisions on the future of remote work, hybrid schedules and “work-near-home” programs, flexibility promises to be a critical element of long-term corporate real estate strategies.

Key takeaways: 

  1. Office demand is shifting to flexible formats. Pandemic-related uncertainty, changes in employee preferences and tenants’ increased need for agility are driving a surge in interest for flexible space options. 

  2. Landlords are incorporating flexibility and hospitality services into their portfolios to adapt to changes in occupier demand. Integrating flexible space into buildings creates synergies by driving foot traffic, incubating leasing prospects and providing amenities to tenants.

  3. Investors should take calculated risks as they await data on operating performance, asset pricing and liquidity. Innovative new deal structures are being introduced that mitigate risk, maximize return potential and confer greater control of space and customer relationships to landlords.

Renseignez le formulaire pour télécharger notre étude

Une erreur s’est produite lors de l’envoi de votre formulaire. Veuillez réessayer.

 

 

DÉCLARATION DE CONFIDENTIALITÉ 

Jones Lang LaSalle (JLL), ainsi que ses différentes filiales et entités, est une société internationale leader du conseil en immobilier d'entreprise. Nous prenons la responsabilité de protéger avec la plus grande rigueur les informations personnelles qui nous sont confiées. 

Les données saisies dans le présent formulaire seront enregistrées dans un fichier informatisé et pourront être transmises à nos équipes marketing et commerciales en lien avec la thématique du rapport téléchargé afin de vous recontacter et échanger sur vos enjeux immobiliers. Elles pourront également être utilisées par nos équipes marketing pour vous informer sur les futures publications sur les tendances de l’immobilier, pour vous convier à nos évènements exclusifs ou à des fins d’analyses marketing.

Nous nous engageons à conserver les informations personnelles qui nous sont confiées, avec le niveau de sécurité approprié, et aussi longtemps que nous le jugerons nécessaire pour toute raison professionnelle ou légale. Nous supprimerons ensuite vos données de manière sûre et sécurisée. À tout moment, vous avez la possibilité d’affiner vos préférences en termes de communication et de vous désabonner. 

Pour plus d'informations sur la manière dont JLL traite vos données personnelles, veuillez consulter notre déclaration de confidentialité.