Edito et opinion

11 Questions campus leaders should ask to drive better space utilization

Tracking space utilization effectively requires a combination of real estate technologies and data—much of which you may already have at your fingertips.

In these challenging times, many colleges and universities are looking for ways to effectively and safely resume operations and fulfill their commitments to students, faculty and investors. Paying close attention to space utilization can go a long way toward reducing costs while supporting campus health and safety when business-as-usual no longer applies.

Space utilization refers to how often your campus spaces are used, who is using your facilities and why. JLL occupancy data shows that the typical college or university uses only about 60% of its administrative space at any given time, leaving 40% sitting vacant. Put another way, if you have 100 desks used by only 60 people on an average day, your occupancy rate is 60%--and the unused 40% represents a potential cost savings opportunity.

Tracking space utilization effectively requires a combination of real estate technologies and data—much of which you may already have at your fingertips. The following are 11 key questions to ask as you tackle the space utilization challenge.

  1. Why is space utilization important in today’s environment?
  2. What are some space utilization strategies that reduce costs or generate revenue?
  3. How does effective space utilization benefit the campus experience?
  4. What are the first steps for understanding space utilization in my organization?
  5. How can better space utilization reduce administrative costs and improve productivity?
  6. How will continued adoption of remote working affect space utilization?
  7. How does efficient space utilization benefit building performance?
  8. What data will I need—and how will I obtain it?
  9. Will I need to invest in new technologies?
  10. How do I fine-tune space utilization monitoring?
  11. Can space utilization technologies be used in all campus facilities?
Want to get more out of your campus facilities technology? Click here to connect with a campus technology expert.
 

Renseignez le formulaire pour télécharger notre étude

Une erreur s’est produite lors de l’envoi de votre formulaire. Veuillez réessayer.

 

 

DÉCLARATION DE CONFIDENTIALITÉ 

Jones Lang LaSalle (JLL), ainsi que ses différentes filiales et entités, est une société internationale leader du conseil en immobilier d'entreprise. Nous prenons la responsabilité de protéger avec la plus grande rigueur les informations personnelles qui nous sont confiées. 

Les données saisies dans le présent formulaire seront enregistrées dans un fichier informatisé et pourront être transmises à nos équipes marketing et commerciales en lien avec la thématique du rapport téléchargé afin de vous recontacter et échanger sur vos enjeux immobiliers. Elles pourront également être utilisées par nos équipes marketing pour vous informer sur les futures publications sur les tendances de l’immobilier, pour vous convier à nos évènements exclusifs ou à des fins d’analyses marketing.

Nous nous engageons à conserver les informations personnelles qui nous sont confiées, avec le niveau de sécurité approprié, et aussi longtemps que nous le jugerons nécessaire pour toute raison professionnelle ou légale. Nous supprimerons ensuite vos données de manière sûre et sécurisée. À tout moment, vous avez la possibilité d’affiner vos préférences en termes de communication et de vous désabonner. 

Pour plus d'informations sur la manière dont JLL traite vos données personnelles, veuillez consulter notre déclaration de confidentialité.